2015年11月18日 星期三

Ewert and The Two Dragons – Pictures

Ewert and The Two Dragons是愛沙尼亞的獨立搖滾民謠樂團,成立於2009,先是於波羅的海三國受到歡迎,接著擴展到北歐及德國等地。
樂團的名字來自於主唱Ewert Sundja很喜歡的一部電影,而第一場演出時(尚未正式成立)時僅三人,所以有此命名,但後來團員有四人也未改名,而是把其中一隻龍說成雙頭龍。
個人覺得主唱的聲音很有特色,很有厚度的聲音,詮釋歌曲自然有一種民謠風,聆聽起很舒服。而Pictures這首歌的歌詞也很有民謠敍事的感覺,懷想年輕,以致對今的感慨,歌詞不複雜,卻還滿有味道的。 

樂團成員
主唱/鍵盤:Ewert Sundja
吉他:Erki Pärnoja
BassIvo Etti
/打擊樂器:Kristjan Kallas

Lyrics:
I remember when I still was young in the sun
I knew hardly any worries
Now the story's changed and all is fading away
Won't you stay until the daybreak?

I was young, I was young
I was young, I was young, I was young

I remember you with your ruby skirt
I was hurt when you wouldn't let me hold you 
Now the story's changed and all is fading away
Won't you stay until the daybreak?

And I loved and I loved
And I loved and I loved til I ran out of love

I remember us in the autumn rain,
you're the same
it was me who couldn't stay there
and I am leaving today, take the picture from the gold frame

And I learned and I learned
And I learned and I learned til my lesson was learned

I take what I need
I ache when I bleed
I'm made this way and you're the same
The same

I'll stay when if it's right and leave when it's time
I'm not to blame
The story has changed, has changed
I'm changed

Pictures, pictures
Black and grey
Fade away
Hold on, hold on
You'll get over it someday


歌詞中譯 (個人翻譯嘗試,歡迎指教)
陽光下的青春年少,我依然記得,是那樣的無憂無慮
但一切都已改變,漸漸消逝
你是否仍願意陪我到天亮

我曾經年輕,我曾經年輕

你那一襲寶石紅的裙子,我依然記得
當你不讓我握你的手,我是如此心痛
但一切都已改變,漸漸消逝
你是否仍願意陪我到天亮

我愛過,我愛過,直到用盡所有的愛

秋雨中的我們,我依然記得
你仍一如往昔,但我已不是那時的我
今天我要離去,帶著珍貴的回憶

我不斷嘗試,我不斷嘗試,直到付出代價

我取我所需,卻不時心痛
我走我的道路,而你一如往昔
當情況允取,我會停留,但時候到了,我就離開
無所謂對錯,只是一切都已改變,我也已經變了

記憶中的畫面漸漸消逝,僅剩黑與灰
但堅持下去,總有一天你會克服一切


最後來聽歌 (MV拍得滿有巧思的)


另一個版本,正式版推出前的試聽,編曲比較簡單,另有一種純樸的感動

沒有留言:

張貼留言