2015年11月26日 星期四

Taylor Berrett - Hypnotize Me

Taylor Bettett在今年3月發表了第一張專輯,是一位非常年輕(今年22)的創作型歌手。美國青少女雜誌”Seventeen”把他和John MayerJason Mraz相比,而MTV Buzzworthy則盛讚他的歌聲。
作為剛出道的新人,能查到資料實在不多。只知道Taylor其實10幾歲就開始寫歌,甚至已經被經紀公司簽約,再由經紀公司介紹給王牌製作人Kara Dioguardi,而被華納所網羅。
對於他的歌聲,我自己的感覺是乾淨又富有感情。而這首Hypnotize me,我很喜歡它的節奏;在輕快的節奏中,訴說一個男人對愛態度的改變,我覺得十分耐聽。 

lyrics:
I am weak, but I think I'm strong
If I don't like the truth then I swear it's wrong
I was born asking why, I was born looking up
I was born telling lies, singing don't give me love
But you came like a thunderstorm
Lit a fire in me and it kept me warm
When I was rollin', rollin', strollin' on
You took my heart by the hand til my plans were gone

I've walked this road alone, dear
And I used to think it made me free
But if letting love stay makes a man a slave
Cmon darlin' won't you hypnotize me?
Cmon darlin' won't you hypnotize me?

(Ooooh X4) 

When it rains and the path erodes
When the fog rolls in and my progress slows
I used to laugh in my head, used to cry to myself
I'm used to cutting life loose, putting love on the shelf
But then you saved me darling with a turn of your head
And you built me a home with the tears I shed
You said "don't hide your sorrow, the blood you bled,
We were made to break so somebody could fix us again"

I've walked this road alone, dear
And I used to think it made me free
But if letting love stay makes a man a slave
Cmon darlin' won't you hypnotize me?
Cmon darlin' won't you hypnotize me?

(Ooooh X4) 

I'm in love (x3)
I'm in love, in love, in love

Don't even know what you've done for me?
It's not enough to feel it
I don't why I bare this scar I wear

But I know you were made to heal
And I know you were made to save me 
And lift me up where the flowers grow

And I never thought I'd say it darlin'
You're the greatest peace I know
Darlin' you're the greatest peace I know 


I've walked this road alone, dear
And I used to think it made me free
But if letting love stay makes a man a slave
Cmon darlin' won't you hypnotize me?
Cmon darlin' won't you hypnotize me?
Cmon darlin' won't you hypnotize me?
Cmon darlin' won't you hypnotize me?


歌詞中譯 (個人翻譯嘗試,歡迎指教)
脆弱的我自以為堅強
對於不滿意的現實,我總認為那是錯的
我生來就愛問為什麼,我生來就不停追尋
我生來就不坦誠,而歌唱並未能為我帶來愛
但你的出現像一陣風暴
在我心中升起一把火,讓我保持溫暖
當我到處輾轉,是你佔據我的心,讓一切都不同

一直以來我踽踽獨行
認為這樣才能獲得自由
但為了愛,我可以放棄這自由
來吧,寶貝,何不讓我著迷於你的魔力
來吧,寶貝,何不讓我著迷於你的魔力

大雨侵蝕我的道路
滾滾而來的霧阻礙我的前進
我習於在內心嘲笑他人,對自我吼叫
我習於放縱生活,視愛於無物
但你的一念之間拯救了我
你以我的淚水為我築成一個家
你說:無需隱藏你的悲傷,及所流的血
受傷是難免的,但總有人能平復這傷口

一直以來我踽踽獨行
認為這樣才能獲得自由
但為了愛,我可以放棄這自由
來吧,寶貝,何不讓我著迷於你的魔力
來吧,寶貝,何不讓我著迷於你的魔力

我在愛中

原來我一直不清楚你為我作了什麼
感受永遠不夠
身上的傷痕不知從何而來
但我知道就是你能治癒
我知道只有你能拯救我
你的鼓勵,讓我如同鮮花再次盛放

我從不認為我會說出口
但你為我帶來最大的平靜

一直以來我踽踽獨行
認為這樣才能獲得自由
但為了愛,我可以放棄這自由
來吧,寶貝,何不讓我著迷於你的魔力
來吧,寶貝,何不讓我著迷於你的魔力


筆記
1.      Cut loose
-          單刀直入 He really cut loose and told me what he thought of me.
-          放縱 The holiday makers came to the beach for pleasure, and they really cut loose.
-          切斷
2.      Put on the shell
-          put sb on the shell: to cause someone not to be available
A sore left knee put him on the shelf for two weeks, and he has missed six games.
-          put st on the shell: to delay something
The library's plan to show three films next week has been put on the shelf.


最後來聽歌 (MV拍得很普通,但從下面留言看來,女主角好像是Taylor的老婆)


另外,欣賞Taylor的現場演唱實力


沒有留言:

張貼留言